18 Aug 2010

Goodbye Quad...

My beta fish, Quad, died today :(
I just got home from work and found him dead.
Some times last week I noticed he had a lump around his gill cover.
I thought that's normal but few days ago I noticed the lump was getting bigger.
He hardly can swim and surface whenever I feed him.

At first I laughed when I found out what's wrong with him.
I thought I was reading jokes from people on the net that has similar problem.
I found it hard to believe when I read:
"Your beta fish is having a tumor."

Quad was around 2 years and I really feel very bad when there's nothing much I can do for him...
I'm glad I spent times with him last night...Quad was the most amazing fish I ever had, was indeed a great companion.
I'll be missing him so much.

14 comments:

iantie said...

Quad passed away?? During Ramadhan??

Wah m8, it's sooo sad! And tumor? Did he really had a tumor?? Kesiannya...

May Quad rest in peace ;(

Didz-W said...

@m8: dmlm udah tu mcm ia nazak.kesian x aa ku meliat like he's teribbly suffering the pain. Basar wah lump nya atu, mcm bejagok m8, mun menanang pun nda dapat, asal kan surfacing mmg tenggelam. Rawan atiku meliat :(
Ku browse the net, iatahtu katanya normally lau beta fish ani hayatnya 1-2 yrs sja. Lau dorg mati its either mati of natural causes or ada infection or end up having tumor...
Lau udah ada tumor atu, nada g dpt buat apa2 m8...:(

iantie said...

hmmm... rawan ati ku membaca eh. nda apa la m8 if andang dah hayatnya nda lama. well, at least you had been a very good owner to him.. that gotta count for something, right?

cheer up m8..

Ms. Chyme said...

oh sorry to hear that...

Didz-W said...

i guess so m8...it's kinda hard to find something like him, he was like irreplacable...banar,banar,banar....!
I still have that single lesbian beta fish ~ smoochy, which i've no idea how to relate w her.
I've to get over it somehow...

Didz-W said...

@Ms.Chyme: i feel sorry too that he's gone now... c'est la vie.
Thanks for dropping by, really appreciate it.

♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫ ayu ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫ said...

aww..>.< sorry to hear that :/

ching said...

oh my rest in peace dear Quad.

Rml said...

Aww honey, I'm sorry he passed away! The world is always a worse place when it loses a BETA (got it? GOT IT? Ok, that was horrible, never mind...).
But he's probably much better now, you know! He's healthy again!
Besides, Smoochy's still here, and it needs your attention! ;)

Didz-W said...

@Ayu, Ching: thanks...yea, may he rest in peace...

@Rob:
Yup...that's true. Say, do u wanna be my next pet since u're Beta too? ;)

beanizer_05 said...

*holding flowers*
sorry i'm late..i was expecting at least he'll be gone after next few weeks..i'm so sorry didz..haven't googled about that lump on his throat..
Yes, Quad has always been a good companion to you and you have been a BEST pet owner to him..somehow i felt attached with Quad too..beanie's sad now..
Anyways, do take care of smoochy..she's kinda lonely now for sure..
Damn! i haven't taught Quad few important stuffs on...

*i got a long comment again*
*hugs for smoochy

Didz-W said...

@Bean: Thanks bean! few important stuff like what??
smoochy is lonely but i think she likes it that way :) and she can't even bothered to notice that quad has gone now..tsk tsk tsk..
told u... she's weird!

beanizer_05 said...

i guess smoochy is grieving silently..can you see her tears??
wipe them for me..
or..you can get the butterfly inside her bowl to make her happy..

fatima said...

oh boiii =c